Integralni pristup evaluaciji znanja u komunikativnoj nastavi stranog jezika
An integrated approach to evaluation in communicative language teaching
Abstract
Evaluacija znanja u nastavi stranih jezika mora da bude usklađena sa opšte obrazovnim i posebnim ciljevima nastave, kao i sa metodološkim postupcima koji se koriste u učionici. Ukoliko prihvatimo ideju da se efikasna i moderna nastava stranih jezika bazira na komunikaciji, da mora da bude smislena, interaktivna sveobuhvatna i zabavna, pri evaluaciji znanja takodje moramo da primenimo iste postulate. Dakle, provera znanja mora da bude shvaćena kao kontinuirani proces u kome su učenici i nastavnici saradnici na istom zadatku, a ne protivnici, i u kome se proverava ne samo konačni proizvod već i kvalitet samog obrazovnog procesa. Evaluacija mora biti globalna, odnosno holistička, i mora uključiti primenu kriterijuma koji se odnose na različite aspekte komunikativne kompetencije u formiranju konačne ocene, uz poštovanje individualne i kolektivne autentičnosti pri izradi zadataka. S obzirom na proširenje ciljeva procesa procene znanja takodje je potrebno u obrazovni proces uvesti nove tehni...ke i alate koji omogućavaju objektivnu i sistematičnu procenu komunikativne kompetencije učenika.
This paper provides a critical overview of basic theoretical postulates of communicative language teaching and the role of evaluation within such an approach to foreign language teaching. Evaluation is understood as a continuous process in which students and teachers cooperate on the same task and an activity which includes the evaluation of the educational process itself, rather than its final product. Such evaluation must be global, i.e. holistic, and it must be based on criteria which cover all aspects of communicative competence, without losing sight of students' individual and collective authenticity when grading their performance of evaluation tasks. Illustrations of evaluation techniques and evaluation formats which can be applied at different levels of foreign language acquisition and within various educational contexts are presented in the paper as well.
Keywords:
evaluation techniques / evaluation in foreign language classroom / communicative language teachingSource:
Примењена лингвистика, 2000, 1, 118-128Publisher:
- Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet, Novi Sad i Društvo za primenjenu lingvistiku, Novi Sad
Collections
Institution/Community
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - JOUR AU - Filipović, Jelena PY - 2000 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/141 AB - Evaluacija znanja u nastavi stranih jezika mora da bude usklađena sa opšte obrazovnim i posebnim ciljevima nastave, kao i sa metodološkim postupcima koji se koriste u učionici. Ukoliko prihvatimo ideju da se efikasna i moderna nastava stranih jezika bazira na komunikaciji, da mora da bude smislena, interaktivna sveobuhvatna i zabavna, pri evaluaciji znanja takodje moramo da primenimo iste postulate. Dakle, provera znanja mora da bude shvaćena kao kontinuirani proces u kome su učenici i nastavnici saradnici na istom zadatku, a ne protivnici, i u kome se proverava ne samo konačni proizvod već i kvalitet samog obrazovnog procesa. Evaluacija mora biti globalna, odnosno holistička, i mora uključiti primenu kriterijuma koji se odnose na različite aspekte komunikativne kompetencije u formiranju konačne ocene, uz poštovanje individualne i kolektivne autentičnosti pri izradi zadataka. S obzirom na proširenje ciljeva procesa procene znanja takodje je potrebno u obrazovni proces uvesti nove tehnike i alate koji omogućavaju objektivnu i sistematičnu procenu komunikativne kompetencije učenika. AB - This paper provides a critical overview of basic theoretical postulates of communicative language teaching and the role of evaluation within such an approach to foreign language teaching. Evaluation is understood as a continuous process in which students and teachers cooperate on the same task and an activity which includes the evaluation of the educational process itself, rather than its final product. Such evaluation must be global, i.e. holistic, and it must be based on criteria which cover all aspects of communicative competence, without losing sight of students' individual and collective authenticity when grading their performance of evaluation tasks. Illustrations of evaluation techniques and evaluation formats which can be applied at different levels of foreign language acquisition and within various educational contexts are presented in the paper as well. PB - Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet, Novi Sad i Društvo za primenjenu lingvistiku, Novi Sad T2 - Примењена лингвистика T1 - Integralni pristup evaluaciji znanja u komunikativnoj nastavi stranog jezika T1 - An integrated approach to evaluation in communicative language teaching EP - 128 IS - 1 SP - 118 UR - conv_1257 ER -
@article{ author = "Filipović, Jelena", year = "2000", abstract = "Evaluacija znanja u nastavi stranih jezika mora da bude usklađena sa opšte obrazovnim i posebnim ciljevima nastave, kao i sa metodološkim postupcima koji se koriste u učionici. Ukoliko prihvatimo ideju da se efikasna i moderna nastava stranih jezika bazira na komunikaciji, da mora da bude smislena, interaktivna sveobuhvatna i zabavna, pri evaluaciji znanja takodje moramo da primenimo iste postulate. Dakle, provera znanja mora da bude shvaćena kao kontinuirani proces u kome su učenici i nastavnici saradnici na istom zadatku, a ne protivnici, i u kome se proverava ne samo konačni proizvod već i kvalitet samog obrazovnog procesa. Evaluacija mora biti globalna, odnosno holistička, i mora uključiti primenu kriterijuma koji se odnose na različite aspekte komunikativne kompetencije u formiranju konačne ocene, uz poštovanje individualne i kolektivne autentičnosti pri izradi zadataka. S obzirom na proširenje ciljeva procesa procene znanja takodje je potrebno u obrazovni proces uvesti nove tehnike i alate koji omogućavaju objektivnu i sistematičnu procenu komunikativne kompetencije učenika., This paper provides a critical overview of basic theoretical postulates of communicative language teaching and the role of evaluation within such an approach to foreign language teaching. Evaluation is understood as a continuous process in which students and teachers cooperate on the same task and an activity which includes the evaluation of the educational process itself, rather than its final product. Such evaluation must be global, i.e. holistic, and it must be based on criteria which cover all aspects of communicative competence, without losing sight of students' individual and collective authenticity when grading their performance of evaluation tasks. Illustrations of evaluation techniques and evaluation formats which can be applied at different levels of foreign language acquisition and within various educational contexts are presented in the paper as well.", publisher = "Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet, Novi Sad i Društvo za primenjenu lingvistiku, Novi Sad", journal = "Примењена лингвистика", title = "Integralni pristup evaluaciji znanja u komunikativnoj nastavi stranog jezika, An integrated approach to evaluation in communicative language teaching", pages = "128-118", number = "1", url = "conv_1257" }
Filipović, J.. (2000). Integralni pristup evaluaciji znanja u komunikativnoj nastavi stranog jezika. in Примењена лингвистика Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet, Novi Sad i Društvo za primenjenu lingvistiku, Novi Sad.(1), 118-128. conv_1257
Filipović J. Integralni pristup evaluaciji znanja u komunikativnoj nastavi stranog jezika. in Примењена лингвистика. 2000;(1):118-128. conv_1257 .
Filipović, Jelena, "Integralni pristup evaluaciji znanja u komunikativnoj nastavi stranog jezika" in Примењена лингвистика, no. 1 (2000):118-128, conv_1257 .