Употреба електронских корпуса у настави граматике: усвајање учесталих лексичких спојева на вишим нивоима учења
Use of electronic corpora in grammar teaching: Acquisition of frequent lexical bundles at higher levels of learning
Abstract
У раду се предочава један од могућих приступа
усвајању учесталих лексичких спојева у настави граматике
употребом електронских језичких корпуса, узимајући у обзир специфичност лексичко-граматичког приступа у усвајању савременог грчког језика на вишим нивоима учења.
Електронски корпуси као скупови аутентичних текстова
представљају драгоцен извор за наставнике и ученике у
процесу усвајања страног језика и као допуна уџбеницима,
речницима и граматикама могу имати значајне импликације у дидактици грчког језика као страног и креирању
студијског програма.
The modern approach to teaching grammar at higher levels of language proficiency is a combination of grammar and vocabulary in which a special place is occupied by the mastery of non-native speakers with frequent lexical bundles (collocations). The acquisition of frequent lexical bundles, since they are not generated through knowledge of rules or formulae, is the topic of a study on the acquisition of foreign languages, especially at higher levels of proficiency. Textbooks, dictionaries and grammars as the main source of information for students and teachers of foreign languages are insufficient tools for mastering frequent lexical bundles. For this reason, electronic corpora as sets of authentic texts represent a valuable resource for teachers and students in the process of teaching and learning a foreign language. Taking into account the specificity of the lexical-grammatical approach in the acquisition of modern Greek at higher levels of proficiency, the paper presents one of the po...ssible approaches to the acquisition of frequent lexical bundles in grammar teaching by the use of electronic language corpora. The use of electronic corpora in grammar teaching at the university level can have implications both in the didactics of foreign languages and in the creation of curricula.
Keywords:
виши нивои учења страног језика / учестали лексички спојеви / настава граматике / грчки језик као страни / електронски корпуси / modern Greek as L2 / higher levels of language proficiency / grammar teaching / frequent lexical bundles / electronic corporaSource:
Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini, 2022, 52, 2, 29-46Publisher:
- Univerzitet u Prištini - Filozofski fakultet, Kosovska Mitrovica
Collections
Institution/Community
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - JOUR AU - Rađenović, Anka PY - 2022 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/1489 AB - У раду се предочава један од могућих приступа усвајању учесталих лексичких спојева у настави граматике употребом електронских језичких корпуса, узимајући у обзир специфичност лексичко-граматичког приступа у усвајању савременог грчког језика на вишим нивоима учења. Електронски корпуси као скупови аутентичних текстова представљају драгоцен извор за наставнике и ученике у процесу усвајања страног језика и као допуна уџбеницима, речницима и граматикама могу имати значајне импликације у дидактици грчког језика као страног и креирању студијског програма. AB - The modern approach to teaching grammar at higher levels of language proficiency is a combination of grammar and vocabulary in which a special place is occupied by the mastery of non-native speakers with frequent lexical bundles (collocations). The acquisition of frequent lexical bundles, since they are not generated through knowledge of rules or formulae, is the topic of a study on the acquisition of foreign languages, especially at higher levels of proficiency. Textbooks, dictionaries and grammars as the main source of information for students and teachers of foreign languages are insufficient tools for mastering frequent lexical bundles. For this reason, electronic corpora as sets of authentic texts represent a valuable resource for teachers and students in the process of teaching and learning a foreign language. Taking into account the specificity of the lexical-grammatical approach in the acquisition of modern Greek at higher levels of proficiency, the paper presents one of the possible approaches to the acquisition of frequent lexical bundles in grammar teaching by the use of electronic language corpora. The use of electronic corpora in grammar teaching at the university level can have implications both in the didactics of foreign languages and in the creation of curricula. PB - Univerzitet u Prištini - Filozofski fakultet, Kosovska Mitrovica T2 - Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini T1 - Употреба електронских корпуса у настави граматике: усвајање учесталих лексичких спојева на вишим нивоима учења T1 - Use of electronic corpora in grammar teaching: Acquisition of frequent lexical bundles at higher levels of learning EP - 46 IS - 2 SP - 29 VL - 52 DO - 10.5937/zrffp52-31215 UR - conv_641 ER -
@article{ author = "Rađenović, Anka", year = "2022", abstract = "У раду се предочава један од могућих приступа усвајању учесталих лексичких спојева у настави граматике употребом електронских језичких корпуса, узимајући у обзир специфичност лексичко-граматичког приступа у усвајању савременог грчког језика на вишим нивоима учења. Електронски корпуси као скупови аутентичних текстова представљају драгоцен извор за наставнике и ученике у процесу усвајања страног језика и као допуна уџбеницима, речницима и граматикама могу имати значајне импликације у дидактици грчког језика као страног и креирању студијског програма., The modern approach to teaching grammar at higher levels of language proficiency is a combination of grammar and vocabulary in which a special place is occupied by the mastery of non-native speakers with frequent lexical bundles (collocations). The acquisition of frequent lexical bundles, since they are not generated through knowledge of rules or formulae, is the topic of a study on the acquisition of foreign languages, especially at higher levels of proficiency. Textbooks, dictionaries and grammars as the main source of information for students and teachers of foreign languages are insufficient tools for mastering frequent lexical bundles. For this reason, electronic corpora as sets of authentic texts represent a valuable resource for teachers and students in the process of teaching and learning a foreign language. Taking into account the specificity of the lexical-grammatical approach in the acquisition of modern Greek at higher levels of proficiency, the paper presents one of the possible approaches to the acquisition of frequent lexical bundles in grammar teaching by the use of electronic language corpora. The use of electronic corpora in grammar teaching at the university level can have implications both in the didactics of foreign languages and in the creation of curricula.", publisher = "Univerzitet u Prištini - Filozofski fakultet, Kosovska Mitrovica", journal = "Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini", title = "Употреба електронских корпуса у настави граматике: усвајање учесталих лексичких спојева на вишим нивоима учења, Use of electronic corpora in grammar teaching: Acquisition of frequent lexical bundles at higher levels of learning", pages = "46-29", number = "2", volume = "52", doi = "10.5937/zrffp52-31215", url = "conv_641" }
Rađenović, A.. (2022). Употреба електронских корпуса у настави граматике: усвајање учесталих лексичких спојева на вишим нивоима учења. in Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini Univerzitet u Prištini - Filozofski fakultet, Kosovska Mitrovica., 52(2), 29-46. https://doi.org/10.5937/zrffp52-31215 conv_641
Rađenović A. Употреба електронских корпуса у настави граматике: усвајање учесталих лексичких спојева на вишим нивоима учења. in Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini. 2022;52(2):29-46. doi:10.5937/zrffp52-31215 conv_641 .
Rađenović, Anka, "Употреба електронских корпуса у настави граматике: усвајање учесталих лексичких спојева на вишим нивоима учења" in Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini, 52, no. 2 (2022):29-46, https://doi.org/10.5937/zrffp52-31215 ., conv_641 .