Receptivne jezičke aktivnosti u univerzitetskoj nastavi stranog jezika - relacije između modernog grčkog i srpskog jezika
Рецептивные языковые навыки в преподовании иностранного языка в вузе - отношения между современным греческим языком и сербским языком
2016
Преузимање 🢃
Аутори
Stojičić, VojkanОстала ауторства
Jovanović, MilenaDurbaba, Olivera
Krajišnik, Vesna
Kanakis, Kostas
Докторска теза (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Како је питање наставе страних језика и њених почетака увек дијахронијско питање, у првом поглављу указаћемо на кратак историјат учења језика. У другом поглављу нашу пажњу усмерићемо на методе који су се примењивали у настави страних језика. Приказаћемо у којој мери је придаван значај рецептивним језичким активностима кроз историју учења страних језика, с обзиром на то да су рецептивне језичке активности у универзитетској настави страног језика тема ове докторске дисертације. У трећем поглављу указаћемо на положај модерног грчког језика на почетку новог миленијума, с посебним освртом на наставу овог језика у свету и на Балкану. Када је реч о институционализованој настави грчког језика у Србији, указаћемо на почетке учења грчког језика код Срба, као и на активности Катедре за неохеленске студије, чије оснивање представља почетак универзитетске наставе модерног грчког језика у Србији. Како се део ове дисертације односи и на српски језик као страни, приказаћемо положај српско...г језика данас на светским универзитетима, али и активности које спроводи Центар за српски језик као страни Филолошког факултета БУ. Када је реч о компетенцијама језичког комуницирања, у четвртом поглављу посебну пажњу посветићемо језичким активностима слушања и читања. Пето поглавље посвећено је анализи заступљености рецептивних језичких вештина на двема платформама за учење модерног грчког, односно српског језика као страног. Такође, испитаћемо и регистар вежбања којима се проверава разумевање слушањем и читањем у новијој уџбеничкој литератури за учење модерног грчког и савременог српског језика као страног, дајући предлог за унапређење тестова којима се проверавају ове активности.
Since the issue of teaching foreign languages and its origins is always a diachronic question, in the first chapter we will outline a brief history of language learning. In the second chapter, our attention will be focused on the methods that were applied in the teaching of foreign languages. We will show the extent to which importance was given to receptive language activities throughout the history of foreign language learning, given that receptive linguistic activities in university foreign language teaching are the topic of this doctoral thesis. In the third chapter, we will turn to the position of Modern Greek at the beginning of the new millennium, with special emphasis on the teaching of this language both globally and in the Balkans. When it comes to institutionalized teaching of the Greek language in Serbia, we will point to the beginnings of Greek language learning among Serbs, as well as to the activities of the Department of Modern Greek Studies, the establishmen...t of which marks the beginning of university teaching of Modern Greek language in Serbia. As this thesis also focuses on Serbian as a foreign language, we will present the position of the Serbian language in universities worldwide, as well as the activities carried out by the Centre for Serbian as a Foreign Language at the Faculty of Philology of the University of Belgrade. When it comes to communicative linguistic competence, special attention will be given to listening and reading comprehension in chapter four. The fifth chapter will be devoted to the analysis of receptive language skills available on two platforms for foreign language learning, for Modern Greek and Serbian. In addition, the register of exercises that test listening and reading comprehension in recent textbooks for learning Modern Greek and Serbian as a foreign language will be examined, with the aim of suggesting improvements for the observed tests.
Кључне речи:
udžbenici / učenje na daljinu / učenje jezika / srpski jezik kao strani / receptivne jezičke veštine / moderni grčki jezik / textbooks / Serbian as a foreign language / receptive language skills / Modern Greek / language / distance learningИзвор:
2016Издавач:
- Универзитет у Београду, Филолошки факултет
Финансирање / пројекти:
- Језици и културе у времену и простору (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-178002)
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3799https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6945
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12756/bdef:Content/download
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12943/bdef:Izvestaj/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48158223
https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/43
Колекције
Институција/група
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - THES AU - Stojičić, Vojkan PY - 2016 UR - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3799 UR - https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6945 UR - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12756/bdef:Content/download UR - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12943/bdef:Izvestaj/download UR - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48158223 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/43 AB - Како је питање наставе страних језика и њених почетака увек дијахронијско питање, у првом поглављу указаћемо на кратак историјат учења језика. У другом поглављу нашу пажњу усмерићемо на методе који су се примењивали у настави страних језика. Приказаћемо у којој мери је придаван значај рецептивним језичким активностима кроз историју учења страних језика, с обзиром на то да су рецептивне језичке активности у универзитетској настави страног језика тема ове докторске дисертације. У трећем поглављу указаћемо на положај модерног грчког језика на почетку новог миленијума, с посебним освртом на наставу овог језика у свету и на Балкану. Када је реч о институционализованој настави грчког језика у Србији, указаћемо на почетке учења грчког језика код Срба, као и на активности Катедре за неохеленске студије, чије оснивање представља почетак универзитетске наставе модерног грчког језика у Србији. Како се део ове дисертације односи и на српски језик као страни, приказаћемо положај српског језика данас на светским универзитетима, али и активности које спроводи Центар за српски језик као страни Филолошког факултета БУ. Када је реч о компетенцијама језичког комуницирања, у четвртом поглављу посебну пажњу посветићемо језичким активностима слушања и читања. Пето поглавље посвећено је анализи заступљености рецептивних језичких вештина на двема платформама за учење модерног грчког, односно српског језика као страног. Такође, испитаћемо и регистар вежбања којима се проверава разумевање слушањем и читањем у новијој уџбеничкој литератури за учење модерног грчког и савременог српског језика као страног, дајући предлог за унапређење тестова којима се проверавају ове активности. AB - Since the issue of teaching foreign languages and its origins is always a diachronic question, in the first chapter we will outline a brief history of language learning. In the second chapter, our attention will be focused on the methods that were applied in the teaching of foreign languages. We will show the extent to which importance was given to receptive language activities throughout the history of foreign language learning, given that receptive linguistic activities in university foreign language teaching are the topic of this doctoral thesis. In the third chapter, we will turn to the position of Modern Greek at the beginning of the new millennium, with special emphasis on the teaching of this language both globally and in the Balkans. When it comes to institutionalized teaching of the Greek language in Serbia, we will point to the beginnings of Greek language learning among Serbs, as well as to the activities of the Department of Modern Greek Studies, the establishment of which marks the beginning of university teaching of Modern Greek language in Serbia. As this thesis also focuses on Serbian as a foreign language, we will present the position of the Serbian language in universities worldwide, as well as the activities carried out by the Centre for Serbian as a Foreign Language at the Faculty of Philology of the University of Belgrade. When it comes to communicative linguistic competence, special attention will be given to listening and reading comprehension in chapter four. The fifth chapter will be devoted to the analysis of receptive language skills available on two platforms for foreign language learning, for Modern Greek and Serbian. In addition, the register of exercises that test listening and reading comprehension in recent textbooks for learning Modern Greek and Serbian as a foreign language will be examined, with the aim of suggesting improvements for the observed tests. PB - Универзитет у Београду, Филолошки факултет T1 - Receptivne jezičke aktivnosti u univerzitetskoj nastavi stranog jezika - relacije između modernog grčkog i srpskog jezika T1 - Рецептивные языковые навыки в преподовании иностранного языка в вузе - отношения между современным греческим языком и сербским языком T1 - Receptive language activities in University foreign language teaching - the relations between modern Greek and Serbian lnguage UR - t-4729 ER -
@phdthesis{ author = "Stojičić, Vojkan", year = "2016", abstract = "Како је питање наставе страних језика и њених почетака увек дијахронијско питање, у првом поглављу указаћемо на кратак историјат учења језика. У другом поглављу нашу пажњу усмерићемо на методе који су се примењивали у настави страних језика. Приказаћемо у којој мери је придаван значај рецептивним језичким активностима кроз историју учења страних језика, с обзиром на то да су рецептивне језичке активности у универзитетској настави страног језика тема ове докторске дисертације. У трећем поглављу указаћемо на положај модерног грчког језика на почетку новог миленијума, с посебним освртом на наставу овог језика у свету и на Балкану. Када је реч о институционализованој настави грчког језика у Србији, указаћемо на почетке учења грчког језика код Срба, као и на активности Катедре за неохеленске студије, чије оснивање представља почетак универзитетске наставе модерног грчког језика у Србији. Како се део ове дисертације односи и на српски језик као страни, приказаћемо положај српског језика данас на светским универзитетима, али и активности које спроводи Центар за српски језик као страни Филолошког факултета БУ. Када је реч о компетенцијама језичког комуницирања, у четвртом поглављу посебну пажњу посветићемо језичким активностима слушања и читања. Пето поглавље посвећено је анализи заступљености рецептивних језичких вештина на двема платформама за учење модерног грчког, односно српског језика као страног. Такође, испитаћемо и регистар вежбања којима се проверава разумевање слушањем и читањем у новијој уџбеничкој литератури за учење модерног грчког и савременог српског језика као страног, дајући предлог за унапређење тестова којима се проверавају ове активности., Since the issue of teaching foreign languages and its origins is always a diachronic question, in the first chapter we will outline a brief history of language learning. In the second chapter, our attention will be focused on the methods that were applied in the teaching of foreign languages. We will show the extent to which importance was given to receptive language activities throughout the history of foreign language learning, given that receptive linguistic activities in university foreign language teaching are the topic of this doctoral thesis. In the third chapter, we will turn to the position of Modern Greek at the beginning of the new millennium, with special emphasis on the teaching of this language both globally and in the Balkans. When it comes to institutionalized teaching of the Greek language in Serbia, we will point to the beginnings of Greek language learning among Serbs, as well as to the activities of the Department of Modern Greek Studies, the establishment of which marks the beginning of university teaching of Modern Greek language in Serbia. As this thesis also focuses on Serbian as a foreign language, we will present the position of the Serbian language in universities worldwide, as well as the activities carried out by the Centre for Serbian as a Foreign Language at the Faculty of Philology of the University of Belgrade. When it comes to communicative linguistic competence, special attention will be given to listening and reading comprehension in chapter four. The fifth chapter will be devoted to the analysis of receptive language skills available on two platforms for foreign language learning, for Modern Greek and Serbian. In addition, the register of exercises that test listening and reading comprehension in recent textbooks for learning Modern Greek and Serbian as a foreign language will be examined, with the aim of suggesting improvements for the observed tests.", publisher = "Универзитет у Београду, Филолошки факултет", title = "Receptivne jezičke aktivnosti u univerzitetskoj nastavi stranog jezika - relacije između modernog grčkog i srpskog jezika, Рецептивные языковые навыки в преподовании иностранного языка в вузе - отношения между современным греческим языком и сербским языком, Receptive language activities in University foreign language teaching - the relations between modern Greek and Serbian lnguage", url = "t-4729" }
Stojičić, V.. (2016). Receptivne jezičke aktivnosti u univerzitetskoj nastavi stranog jezika - relacije između modernog grčkog i srpskog jezika. Универзитет у Београду, Филолошки факултет.. t-4729
Stojičić V. Receptivne jezičke aktivnosti u univerzitetskoj nastavi stranog jezika - relacije između modernog grčkog i srpskog jezika. 2016;. t-4729 .
Stojičić, Vojkan, "Receptivne jezičke aktivnosti u univerzitetskoj nastavi stranog jezika - relacije između modernog grčkog i srpskog jezika" (2016), t-4729 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
O manjinskim slovenskim jezicima iz perspektive ekologije jezika na primeru lužičkih Srba i vojvođanskih Slovaka
Sokolović, Dalibor (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 2015) -
Early Childhood Foreign Language Learning and Teaching in Serbia: A Critical Overview of Language Education Policy and Planning in Varying Historical Contexts
Filipović, Jelena; Đurić, Ljiljana (Springer Nature, 2021) -
Jezik dijaloga u arapskom romanu / Язык диалога в арабском романе
Gharaibeh-Simonović, Meysun (Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 2016)