Empirijska provera konstrukta digitalne pismenosti i analiza prediktora postignuća
Empirical validation of digital literacy construct and analysis of predictors of achievement.
2018
Preuzimanje 🢃
Autori
Kuzmanović, DobrinkaOstala autorstva
Baucal, AleksandarKovač Cerović, Tinde
Pavlović Babić, Dragica
Radunović, Desanka
Doktorska teza (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Digitalna pismenost (ili digitalna kompetencija) predstavlja jednu od osam ključnih kompetencija za celoživotno učenje i razvoj u današnjem globalnom, informacionom, digitalizovanom društvu. Reč je o međupredmetnoj kompetenciji koja omogućava sticanje drugih ključnih kompetencija, ali i predstavlja nužan preduslov za lični (socijalni, profesionalni, kulturni) razvoj svakog pojedinca. Pravo na sticanje veština digitalne pismenosti smatra se jednim od osnovnih prava današnje dece i mladih. Dok je u međunarodnim obrazovno-političkim dokumentima značaj digitalne pismenosti prepoznat pre više od decenije, naučno razumevanje samog konstrukta i sistematsko podučavanje veštinama digitalne pismenosti u okviru formalnog obrazovanja, nisu na očekivanom nivou...
Digital literacy (or digital competence) is one of the eight key competences for lifelong learning and development in today's global, information, digital society. It is a transversal key competence, which, as such, enables the acquisition of other key competences, but also serves as a necessary prerequisite for the personal (social, professional, cultural) development of each individual. The right to acquire digital literacy skills has become one of the basic children's rights in the digital age. Although the international education policy documents recognised the significance of digital literacy over a decade ago, the scientific understanding of the construct and systematic teaching of the digital literacy skills within formal education have still not reached the expected level.
Ključne reči:
rešavanje problema / prediktori postignuća učenika / pismenost / pismenost u domenu informacija i podataka / obavezno obrazovanje / nove pismenosti / kreiranje digitalnih sadržaja / komunikacija i kolaboracija u digitalnom okruženju / digitalna pismenost/kompetencija / bezbednost / safety / problem solving / predictors of digital literacy / new literacies / literacy / information and data literacy / digital literacy/competence / digital content creation / compulsory education / communication and collaborationIzvor:
2018Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5674https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9324
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:17359/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=49959695
https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/65
Kolekcije
Institucija/grupa
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - THES AU - Kuzmanović, Dobrinka PY - 2018 UR - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5674 UR - https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9324 UR - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:17359/bdef:Content/download UR - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=49959695 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/65 AB - Digitalna pismenost (ili digitalna kompetencija) predstavlja jednu od osam ključnih kompetencija za celoživotno učenje i razvoj u današnjem globalnom, informacionom, digitalizovanom društvu. Reč je o međupredmetnoj kompetenciji koja omogućava sticanje drugih ključnih kompetencija, ali i predstavlja nužan preduslov za lični (socijalni, profesionalni, kulturni) razvoj svakog pojedinca. Pravo na sticanje veština digitalne pismenosti smatra se jednim od osnovnih prava današnje dece i mladih. Dok je u međunarodnim obrazovno-političkim dokumentima značaj digitalne pismenosti prepoznat pre više od decenije, naučno razumevanje samog konstrukta i sistematsko podučavanje veštinama digitalne pismenosti u okviru formalnog obrazovanja, nisu na očekivanom nivou... AB - Digital literacy (or digital competence) is one of the eight key competences for lifelong learning and development in today's global, information, digital society. It is a transversal key competence, which, as such, enables the acquisition of other key competences, but also serves as a necessary prerequisite for the personal (social, professional, cultural) development of each individual. The right to acquire digital literacy skills has become one of the basic children's rights in the digital age. Although the international education policy documents recognised the significance of digital literacy over a decade ago, the scientific understanding of the construct and systematic teaching of the digital literacy skills within formal education have still not reached the expected level. PB - Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet T1 - Empirijska provera konstrukta digitalne pismenosti i analiza prediktora postignuća T1 - Empirical validation of digital literacy construct and analysis of predictors of achievement. UR - t-4656 ER -
@phdthesis{ author = "Kuzmanović, Dobrinka", year = "2018", abstract = "Digitalna pismenost (ili digitalna kompetencija) predstavlja jednu od osam ključnih kompetencija za celoživotno učenje i razvoj u današnjem globalnom, informacionom, digitalizovanom društvu. Reč je o međupredmetnoj kompetenciji koja omogućava sticanje drugih ključnih kompetencija, ali i predstavlja nužan preduslov za lični (socijalni, profesionalni, kulturni) razvoj svakog pojedinca. Pravo na sticanje veština digitalne pismenosti smatra se jednim od osnovnih prava današnje dece i mladih. Dok je u međunarodnim obrazovno-političkim dokumentima značaj digitalne pismenosti prepoznat pre više od decenije, naučno razumevanje samog konstrukta i sistematsko podučavanje veštinama digitalne pismenosti u okviru formalnog obrazovanja, nisu na očekivanom nivou..., Digital literacy (or digital competence) is one of the eight key competences for lifelong learning and development in today's global, information, digital society. It is a transversal key competence, which, as such, enables the acquisition of other key competences, but also serves as a necessary prerequisite for the personal (social, professional, cultural) development of each individual. The right to acquire digital literacy skills has become one of the basic children's rights in the digital age. Although the international education policy documents recognised the significance of digital literacy over a decade ago, the scientific understanding of the construct and systematic teaching of the digital literacy skills within formal education have still not reached the expected level.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet", title = "Empirijska provera konstrukta digitalne pismenosti i analiza prediktora postignuća, Empirical validation of digital literacy construct and analysis of predictors of achievement.", url = "t-4656" }
Kuzmanović, D.. (2018). Empirijska provera konstrukta digitalne pismenosti i analiza prediktora postignuća. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet.. t-4656
Kuzmanović D. Empirijska provera konstrukta digitalne pismenosti i analiza prediktora postignuća. 2018;. t-4656 .
Kuzmanović, Dobrinka, "Empirijska provera konstrukta digitalne pismenosti i analiza prediktora postignuća" (2018), t-4656 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Осврт на објављене изворе о информационој писмености у Србији
Stokić Simončić, Gordana; Vučković, Željko (Градска библиотека, Панчево, 2014) -
Осврт на објављене изворе о информационој писмености у Србији
Stokić Simončić, Gordana; Vučković, Željko (Градска библиотека, Панчево, 2014) -
Информациона писменост наставника и сарадника на Универзитету у Београду
Stokić Simončić, Gordana; Sabovljev, Dragana (Градска библиотека, Панчево, 2018)