Značenje pojma fonema i njen značaj za učiteljski poziv
Meaning of the term phoneme and its significance for the teacher's vocation
Апстракт
U radu se polazi od tipičnih nedoumica i nejasnoća pri studentskom razumevanju pojma fonema, vezanih za njeno poistovećivanje sa glasom i zanemarivanje njene apstraktne prirode. Pri objašnjenju se polazi od sosirovskih pojmova jezika i govora, da bi se na tipičnim primerima iz savremenog srpskog jezika i njegove istorije objasnio značaj razumevanja fonoloških postavki za razumevanje suštine jezika kao semiotičkog sistema.
This paper starts from typical perplexity and unclearness of students' comprehension of the term phoneme, connected to its connection with the sound and neglecting its abstract nature. When explaining this, we are starting from source terms of language and speech, and in typical terms of contemporary Serbian, there are examples shown, explaining history and significance of phonological assumptions for understanding the essence of language as a semiotic system.
Кључне речи:
jezik / govorenje / govor / glas / fonologija / fonetika / fonema / distinktivno obeležje / alofon / talking / speech / sound / phonology / phonetics / phoneme / language / distinctive feature / allophoneИзвор:
Иновације у настави = Teaching Innovations, 2015, 28, 4, 13-17Издавач:
- Београд : Учитељски факултет Универзитета у Београду
Институција/група
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - JOUR AU - Milanović, Aleksandar PY - 2015 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/1001 AB - U radu se polazi od tipičnih nedoumica i nejasnoća pri studentskom razumevanju pojma fonema, vezanih za njeno poistovećivanje sa glasom i zanemarivanje njene apstraktne prirode. Pri objašnjenju se polazi od sosirovskih pojmova jezika i govora, da bi se na tipičnim primerima iz savremenog srpskog jezika i njegove istorije objasnio značaj razumevanja fonoloških postavki za razumevanje suštine jezika kao semiotičkog sistema. AB - This paper starts from typical perplexity and unclearness of students' comprehension of the term phoneme, connected to its connection with the sound and neglecting its abstract nature. When explaining this, we are starting from source terms of language and speech, and in typical terms of contemporary Serbian, there are examples shown, explaining history and significance of phonological assumptions for understanding the essence of language as a semiotic system. PB - Београд : Учитељски факултет Универзитета у Београду T2 - Иновације у настави = Teaching Innovations T1 - Značenje pojma fonema i njen značaj za učiteljski poziv T1 - Meaning of the term phoneme and its significance for the teacher's vocation EP - 17 IS - 4 SP - 13 VL - 28 DO - 10.5937/inovacije1504013M UR - conv_428 ER -
@article{ author = "Milanović, Aleksandar", year = "2015", abstract = "U radu se polazi od tipičnih nedoumica i nejasnoća pri studentskom razumevanju pojma fonema, vezanih za njeno poistovećivanje sa glasom i zanemarivanje njene apstraktne prirode. Pri objašnjenju se polazi od sosirovskih pojmova jezika i govora, da bi se na tipičnim primerima iz savremenog srpskog jezika i njegove istorije objasnio značaj razumevanja fonoloških postavki za razumevanje suštine jezika kao semiotičkog sistema., This paper starts from typical perplexity and unclearness of students' comprehension of the term phoneme, connected to its connection with the sound and neglecting its abstract nature. When explaining this, we are starting from source terms of language and speech, and in typical terms of contemporary Serbian, there are examples shown, explaining history and significance of phonological assumptions for understanding the essence of language as a semiotic system.", publisher = "Београд : Учитељски факултет Универзитета у Београду", journal = "Иновације у настави = Teaching Innovations", title = "Značenje pojma fonema i njen značaj za učiteljski poziv, Meaning of the term phoneme and its significance for the teacher's vocation", pages = "17-13", number = "4", volume = "28", doi = "10.5937/inovacije1504013M", url = "conv_428" }
Milanović, A.. (2015). Značenje pojma fonema i njen značaj za učiteljski poziv. in Иновације у настави = Teaching Innovations Београд : Учитељски факултет Универзитета у Београду., 28(4), 13-17. https://doi.org/10.5937/inovacije1504013M conv_428
Milanović A. Značenje pojma fonema i njen značaj za učiteljski poziv. in Иновације у настави = Teaching Innovations. 2015;28(4):13-17. doi:10.5937/inovacije1504013M conv_428 .
Milanović, Aleksandar, "Značenje pojma fonema i njen značaj za učiteljski poziv" in Иновације у настави = Teaching Innovations, 28, no. 4 (2015):13-17, https://doi.org/10.5937/inovacije1504013M ., conv_428 .