O neophodnosti izrade akademskog rečnika srpskog jezika u opšteobrazovne i visokoškolske svrhe
Critical review of the need for the academic dictionary of the Serbian language for high school and higher education purposes
Апстракт
U radu se promoviše ideja formiranja akademskog rečnika srpskog jezika, segmentiranog na osnovu tipa akademskih potreba i nivoa obrazovanja. U prilog formiranju akademske liste iznose se rezultati i ispitivanja receptivnih i produktivnih znanja svršenih maturanata, studenata prve godine filoloških studija, vezani za poznavanje pretpostavljenog akademskog vokabulara. Istraživanje zasnovano na upitniku sa otvorenim odgovorima obavljeno je oktobra 2013. godine. Rezultati ovog istraživanja mogu se primeniti i u nastavi srpskog jezika kao stranog ili L2, naročito u koncipiranju i sprovođenju kurseva namenjenih budućim studentima univerziteta na srpskom govornom području.
The aim of this paper is to promote the concept of an educational dictionary for Serbian academic purposes, segmented in many different levels according to academic needs and educational degrees respectively. As support and argumentation for such academic glossaries, the authors present the results of their questionnaire analyses from October 2013, focusing on receptive and productive academic vocabulary knowledge among a representative sample of first-year philology students. The research aims to provide the necessary impulses for the implementation of the principles for academic vocabulary teaching and learning. The target group includes both high school and college students.
Кључне речи:
upitnik / empirijsko istraživanje / akademski rečnik / akademska terminologija / akademska kompetencija / questionnaire / empirical research / academic vocabulary / academic dictionary / academic competenceИзвор:
Teme, 2016, 40, 3, 951-967Издавач:
- Univerzitet u Nišu, Niš
Институција/група
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - JOUR AU - Durbaba, Olivera AU - Vučo, Julijana J. PY - 2016 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/1036 AB - U radu se promoviše ideja formiranja akademskog rečnika srpskog jezika, segmentiranog na osnovu tipa akademskih potreba i nivoa obrazovanja. U prilog formiranju akademske liste iznose se rezultati i ispitivanja receptivnih i produktivnih znanja svršenih maturanata, studenata prve godine filoloških studija, vezani za poznavanje pretpostavljenog akademskog vokabulara. Istraživanje zasnovano na upitniku sa otvorenim odgovorima obavljeno je oktobra 2013. godine. Rezultati ovog istraživanja mogu se primeniti i u nastavi srpskog jezika kao stranog ili L2, naročito u koncipiranju i sprovođenju kurseva namenjenih budućim studentima univerziteta na srpskom govornom području. AB - The aim of this paper is to promote the concept of an educational dictionary for Serbian academic purposes, segmented in many different levels according to academic needs and educational degrees respectively. As support and argumentation for such academic glossaries, the authors present the results of their questionnaire analyses from October 2013, focusing on receptive and productive academic vocabulary knowledge among a representative sample of first-year philology students. The research aims to provide the necessary impulses for the implementation of the principles for academic vocabulary teaching and learning. The target group includes both high school and college students. PB - Univerzitet u Nišu, Niš T2 - Teme T1 - O neophodnosti izrade akademskog rečnika srpskog jezika u opšteobrazovne i visokoškolske svrhe T1 - Critical review of the need for the academic dictionary of the Serbian language for high school and higher education purposes EP - 967 IS - 3 SP - 951 VL - 40 UR - conv_598 ER -
@article{ author = "Durbaba, Olivera and Vučo, Julijana J.", year = "2016", abstract = "U radu se promoviše ideja formiranja akademskog rečnika srpskog jezika, segmentiranog na osnovu tipa akademskih potreba i nivoa obrazovanja. U prilog formiranju akademske liste iznose se rezultati i ispitivanja receptivnih i produktivnih znanja svršenih maturanata, studenata prve godine filoloških studija, vezani za poznavanje pretpostavljenog akademskog vokabulara. Istraživanje zasnovano na upitniku sa otvorenim odgovorima obavljeno je oktobra 2013. godine. Rezultati ovog istraživanja mogu se primeniti i u nastavi srpskog jezika kao stranog ili L2, naročito u koncipiranju i sprovođenju kurseva namenjenih budućim studentima univerziteta na srpskom govornom području., The aim of this paper is to promote the concept of an educational dictionary for Serbian academic purposes, segmented in many different levels according to academic needs and educational degrees respectively. As support and argumentation for such academic glossaries, the authors present the results of their questionnaire analyses from October 2013, focusing on receptive and productive academic vocabulary knowledge among a representative sample of first-year philology students. The research aims to provide the necessary impulses for the implementation of the principles for academic vocabulary teaching and learning. The target group includes both high school and college students.", publisher = "Univerzitet u Nišu, Niš", journal = "Teme", title = "O neophodnosti izrade akademskog rečnika srpskog jezika u opšteobrazovne i visokoškolske svrhe, Critical review of the need for the academic dictionary of the Serbian language for high school and higher education purposes", pages = "967-951", number = "3", volume = "40", url = "conv_598" }
Durbaba, O.,& Vučo, J. J.. (2016). O neophodnosti izrade akademskog rečnika srpskog jezika u opšteobrazovne i visokoškolske svrhe. in Teme Univerzitet u Nišu, Niš., 40(3), 951-967. conv_598
Durbaba O, Vučo JJ. O neophodnosti izrade akademskog rečnika srpskog jezika u opšteobrazovne i visokoškolske svrhe. in Teme. 2016;40(3):951-967. conv_598 .
Durbaba, Olivera, Vučo, Julijana J., "O neophodnosti izrade akademskog rečnika srpskog jezika u opšteobrazovne i visokoškolske svrhe" in Teme, 40, no. 3 (2016):951-967, conv_598 .