Развој и емпиријска провера концепта читалачке писмености – међународна перспектива
Апстракт
PISA (Programme for International Student Assessment) је међународни програм којим се процењују постигнућа петнаестогодишњака на редовном школовању у следећим доменима: читалачка, математичка и научна писменост. Концепт читалачке писмености дефинисан је преко три димензије: формат писаног текста, тип задатка (врста процеса, компетенција) и ситуација (контекст). PISA мери пет когнитивних процеса који су у основи решавања различитих типова задатака читалачке писмености: опште разумевање значења, проналажење информација у тексту, интерпретирање значења текста, рефлексија о садржају и његова евалуација и рефлексија o форми и њена евалуација. Просечна постигнућа наших ученика су најслабија управо у домену читања и она су статистички значајно нижа од OECD просека, али и од просека свих европских земаља учесница
Извор:
Књижевност и језик : часопис Друштва за српскохрватски језик и књижевност, 2006, 55, 3-4, 233-254Издавач:
- Београд : Друштво за српски језик и књижевност
Институција/група
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - JOUR AU - Pavlović Babić, Dragica AU - Kuzmanović, Dobrinka PY - 2006 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/319 AB - PISA (Programme for International Student Assessment) је међународни програм којим се процењују постигнућа петнаестогодишњака на редовном школовању у следећим доменима: читалачка, математичка и научна писменост. Концепт читалачке писмености дефинисан је преко три димензије: формат писаног текста, тип задатка (врста процеса, компетенција) и ситуација (контекст). PISA мери пет когнитивних процеса који су у основи решавања различитих типова задатака читалачке писмености: опште разумевање значења, проналажење информација у тексту, интерпретирање значења текста, рефлексија о садржају и његова евалуација и рефлексија o форми и њена евалуација. Просечна постигнућа наших ученика су најслабија управо у домену читања и она су статистички значајно нижа од OECD просека, али и од просека свих европских земаља учесница PB - Београд : Друштво за српски језик и књижевност T2 - Књижевност и језик : часопис Друштва за српскохрватски језик и књижевност T1 - Развој и емпиријска провера концепта читалачке писмености – међународна перспектива EP - 254 IS - 3-4 SP - 233 VL - 55 UR - conv_2682 ER -
@article{ author = "Pavlović Babić, Dragica and Kuzmanović, Dobrinka", year = "2006", abstract = "PISA (Programme for International Student Assessment) је међународни програм којим се процењују постигнућа петнаестогодишњака на редовном школовању у следећим доменима: читалачка, математичка и научна писменост. Концепт читалачке писмености дефинисан је преко три димензије: формат писаног текста, тип задатка (врста процеса, компетенција) и ситуација (контекст). PISA мери пет когнитивних процеса који су у основи решавања различитих типова задатака читалачке писмености: опште разумевање значења, проналажење информација у тексту, интерпретирање значења текста, рефлексија о садржају и његова евалуација и рефлексија o форми и њена евалуација. Просечна постигнућа наших ученика су најслабија управо у домену читања и она су статистички значајно нижа од OECD просека, али и од просека свих европских земаља учесница", publisher = "Београд : Друштво за српски језик и књижевност", journal = "Књижевност и језик : часопис Друштва за српскохрватски језик и књижевност", title = "Развој и емпиријска провера концепта читалачке писмености – међународна перспектива", pages = "254-233", number = "3-4", volume = "55", url = "conv_2682" }
Pavlović Babić, D.,& Kuzmanović, D.. (2006). Развој и емпиријска провера концепта читалачке писмености – међународна перспектива. in Књижевност и језик : часопис Друштва за српскохрватски језик и књижевност Београд : Друштво за српски језик и књижевност., 55(3-4), 233-254. conv_2682
Pavlović Babić D, Kuzmanović D. Развој и емпиријска провера концепта читалачке писмености – међународна перспектива. in Књижевност и језик : часопис Друштва за српскохрватски језик и књижевност. 2006;55(3-4):233-254. conv_2682 .
Pavlović Babić, Dragica, Kuzmanović, Dobrinka, "Развој и емпиријска провера концепта читалачке писмености – међународна перспектива" in Књижевност и језик : часопис Друштва за српскохрватски језик и књижевност, 55, no. 3-4 (2006):233-254, conv_2682 .