Посљедња драма метафизике: Ниче
Само за регистроване кориснике
2008
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Три собом условљена питања, oвим текстом артикулисана из
личне равни и референтног призивања Хајдегерове и Јунгове интерпретације Ничеа, разабиру поријекло разумијевања искуства
Ничеова философирања: Ко је Ничеов Заратустра? Какав је статус
метафизике, умјетности и воље за моћ у односу на живот? Шта значе Ничеове ријечи „Бог је мртав“? Акцентира се значај личног у философирању, појаве првог лица, а онда и стила, као битних аспеката
интуитивног метода философирања. Опозивање онтолошке неутрализације и научне објективизације свијета тиме, посљедично,
отвара могућност распознавања у философирању конституисане
приповједачке структуре субјекта. Pathos субјекта, његово признавање у вољи за моћ као принципу превредновања доминантних вриједности, физиологија умјетности у никад идиферентној
перспективи проживљаваног искуства користи и штете метафизике по живот, интензивирају судбину западне метафизике у њеној
посљедњој драми: Ниче!
This paper deals with three internally related questions, recalled in the light of Heidegger’s
and Jung’s interpretation of Nietzsche: Who is Nietzsche’s Zarathustra? What is the status of
metaphysics, art and the will to power in relation to Life? What is the meaning of Nietzsche’s
words “God is dead”? The way of this questioning will highlight the importance of a personal
engagement in philosophising announced by the voice of the first person perspective which
requires to be expressed in its specific and (self)recognisable style. On this horizon emerges a
constitutive possibility for a realisation of the intuitive method of philosophising by which a
procedure of the ontological neutralization of the subject and a scientific objectification of the
world will be opposed. Nietzsche’s work Thus Spoke Zarathustra is followed as a pathway of the
art of philosophising constituted through the story-telling structure of the subject. Pаthos of
the subject, its self-recognition in the... will to power as the principle of revaluation of all values,
physiology of art composed by never indifferent perspective of a living experience of the use and
misuse metaphysics for Life, are marking the place where the destiny of western metaphysics has
been unbearably intensified to its last drama: Nietzsche!
Кључне речи:
Нихилизам / субјект / Бивствовање / воља / живот / метафизика / философирање / умјетност / перспективизам / натчовјекИзвор:
Наслеђе : часопис за књижевност, уметност и културу, 2008, 10, 97-113Издавач:
- Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет
Институција/група
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - JOUR AU - Vukašinović, Želimir PY - 2008 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/386 AB - Три собом условљена питања, oвим текстом артикулисана из личне равни и референтног призивања Хајдегерове и Јунгове интерпретације Ничеа, разабиру поријекло разумијевања искуства Ничеова философирања: Ко је Ничеов Заратустра? Какав је статус метафизике, умјетности и воље за моћ у односу на живот? Шта значе Ничеове ријечи „Бог је мртав“? Акцентира се значај личног у философирању, појаве првог лица, а онда и стила, као битних аспеката интуитивног метода философирања. Опозивање онтолошке неутрализације и научне објективизације свијета тиме, посљедично, отвара могућност распознавања у философирању конституисане приповједачке структуре субјекта. Pathos субјекта, његово признавање у вољи за моћ као принципу превредновања доминантних вриједности, физиологија умјетности у никад идиферентној перспективи проживљаваног искуства користи и штете метафизике по живот, интензивирају судбину западне метафизике у њеној посљедњој драми: Ниче! AB - This paper deals with three internally related questions, recalled in the light of Heidegger’s and Jung’s interpretation of Nietzsche: Who is Nietzsche’s Zarathustra? What is the status of metaphysics, art and the will to power in relation to Life? What is the meaning of Nietzsche’s words “God is dead”? The way of this questioning will highlight the importance of a personal engagement in philosophising announced by the voice of the first person perspective which requires to be expressed in its specific and (self)recognisable style. On this horizon emerges a constitutive possibility for a realisation of the intuitive method of philosophising by which a procedure of the ontological neutralization of the subject and a scientific objectification of the world will be opposed. Nietzsche’s work Thus Spoke Zarathustra is followed as a pathway of the art of philosophising constituted through the story-telling structure of the subject. Pаthos of the subject, its self-recognition in the will to power as the principle of revaluation of all values, physiology of art composed by never indifferent perspective of a living experience of the use and misuse metaphysics for Life, are marking the place where the destiny of western metaphysics has been unbearably intensified to its last drama: Nietzsche! PB - Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет T2 - Наслеђе : часопис за књижевност, уметност и културу T1 - Посљедња драма метафизике: Ниче EP - 113 SP - 97 VL - 10 UR - conv_2673 ER -
@article{ author = "Vukašinović, Želimir", year = "2008", abstract = "Три собом условљена питања, oвим текстом артикулисана из личне равни и референтног призивања Хајдегерове и Јунгове интерпретације Ничеа, разабиру поријекло разумијевања искуства Ничеова философирања: Ко је Ничеов Заратустра? Какав је статус метафизике, умјетности и воље за моћ у односу на живот? Шта значе Ничеове ријечи „Бог је мртав“? Акцентира се значај личног у философирању, појаве првог лица, а онда и стила, као битних аспеката интуитивног метода философирања. Опозивање онтолошке неутрализације и научне објективизације свијета тиме, посљедично, отвара могућност распознавања у философирању конституисане приповједачке структуре субјекта. Pathos субјекта, његово признавање у вољи за моћ као принципу превредновања доминантних вриједности, физиологија умјетности у никад идиферентној перспективи проживљаваног искуства користи и штете метафизике по живот, интензивирају судбину западне метафизике у њеној посљедњој драми: Ниче!, This paper deals with three internally related questions, recalled in the light of Heidegger’s and Jung’s interpretation of Nietzsche: Who is Nietzsche’s Zarathustra? What is the status of metaphysics, art and the will to power in relation to Life? What is the meaning of Nietzsche’s words “God is dead”? The way of this questioning will highlight the importance of a personal engagement in philosophising announced by the voice of the first person perspective which requires to be expressed in its specific and (self)recognisable style. On this horizon emerges a constitutive possibility for a realisation of the intuitive method of philosophising by which a procedure of the ontological neutralization of the subject and a scientific objectification of the world will be opposed. Nietzsche’s work Thus Spoke Zarathustra is followed as a pathway of the art of philosophising constituted through the story-telling structure of the subject. Pаthos of the subject, its self-recognition in the will to power as the principle of revaluation of all values, physiology of art composed by never indifferent perspective of a living experience of the use and misuse metaphysics for Life, are marking the place where the destiny of western metaphysics has been unbearably intensified to its last drama: Nietzsche!", publisher = "Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет", journal = "Наслеђе : часопис за књижевност, уметност и културу", title = "Посљедња драма метафизике: Ниче", pages = "113-97", volume = "10", url = "conv_2673" }
Vukašinović, Ž.. (2008). Посљедња драма метафизике: Ниче. in Наслеђе : часопис за књижевност, уметност и културу Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет., 10, 97-113. conv_2673
Vukašinović Ž. Посљедња драма метафизике: Ниче. in Наслеђе : часопис за књижевност, уметност и културу. 2008;10:97-113. conv_2673 .
Vukašinović, Želimir, "Посљедња драма метафизике: Ниче" in Наслеђе : часопис за књижевност, уметност и културу, 10 (2008):97-113, conv_2673 .