Приказ основних података о документу
Neki aspekti nastave prozodije na različitim nivoima obrazovanja
Aspects of teaching prosody at different levels of language teaching
dc.creator | Polovina, Vesna | |
dc.creator | Panić, Natalija | |
dc.date.accessioned | 2023-05-23T08:56:21Z | |
dc.date.available | 2023-05-23T08:56:21Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1451-7124 | |
dc.identifier.uri | https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/392 | |
dc.description.abstract | U ovom radu se bavimo nekim pitanjima nastave rečenične prozodije. Novija istraživanja, posebno u domenu intonacije i ritma pokazala su da se njihova lingvistička funkcije jasnije sagledava, i da ona mogu doprineti da se zanemarivanje nastave prozodije malo ublaži. Mada je dosta teško u vezi sa nekim aspektima prozodije naći najpogodniju metodu za primenu u školi, npr. kako vežbati 'ekspresivna značenja' u učionici a da se ne stvori veštačka situacija i govor, treba prihvatiti ideje istraživača koji sugerišu razradu nekih tehnika, npr. povezivanje muzike sa nastavom prosodije, ili programi sa audiovizuelnom prikazom nekih suprasegmenata. Osim toga u nastavi i maternjeg i stranog jezika, smatramo da treba više obratiti pažnju na suprasegmentnu strukturu jezika i u nekim slučajevima poći od tog fonološkog nivoa ka funkcijama i drugim jezičkim nivoima, te razviti svest kod učenika (na svim nivoima obrazovanja) o određenim diskursnim i informativnim vrednostima suprasegmentne strukture. | sr |
dc.description.abstract | In this paper several issues concerning what traditionally has been called 'sentence prosody' are raised. We suggest that new developments in the research of linguistic suprasegmental phonology can contribute to the teaching of prosody at schooling system. Secondly, even though various prosodic phenomena are mentioned in the curricula, they do not get enough attention during education. We conducted a pilot interviewing of the first year student at academic level to investigate this. We conclude the paper with further suggestions as to how prosody can be incorporated in other language area study at school. | en |
dc.publisher | Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet, Novi Sad i Društvo za primenjenu lingvistiku, Novi Sad | |
dc.rights | openAccess | |
dc.source | Примењена лингвистика | |
dc.subject | second language | en |
dc.subject | prosody | en |
dc.subject | mother tongue | en |
dc.subject | language teaching | en |
dc.subject | language acquisition | en |
dc.subject | intonation | en |
dc.title | Neki aspekti nastave prozodije na različitim nivoima obrazovanja | sr |
dc.title | Aspects of teaching prosody at different levels of language teaching | en |
dc.type | article | |
dc.rights.license | ARR | |
dc.citation.epage | 344 | |
dc.citation.issue | 9 | |
dc.citation.other | (9): 339-344 | |
dc.citation.spage | 339 | |
dc.identifier.rcub | conv_1284 | |
dc.type.version | publishedVersion |
Документи
Датотеке | Величина | Формат | Преглед |
---|---|---|---|
Уз овај запис нема датотека. |