Приказ основних података о документу

Aspects of teaching prosody at different levels of language teaching

dc.creatorPolovina, Vesna
dc.creatorPanić, Natalija
dc.date.accessioned2023-05-23T08:56:21Z
dc.date.available2023-05-23T08:56:21Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1451-7124
dc.identifier.urihttps://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/392
dc.description.abstractU ovom radu se bavimo nekim pitanjima nastave rečenične prozodije. Novija istraživanja, posebno u domenu intonacije i ritma pokazala su da se njihova lingvistička funkcije jasnije sagledava, i da ona mogu doprineti da se zanemarivanje nastave prozodije malo ublaži. Mada je dosta teško u vezi sa nekim aspektima prozodije naći najpogodniju metodu za primenu u školi, npr. kako vežbati 'ekspresivna značenja' u učionici a da se ne stvori veštačka situacija i govor, treba prihvatiti ideje istraživača koji sugerišu razradu nekih tehnika, npr. povezivanje muzike sa nastavom prosodije, ili programi sa audiovizuelnom prikazom nekih suprasegmenata. Osim toga u nastavi i maternjeg i stranog jezika, smatramo da treba više obratiti pažnju na suprasegmentnu strukturu jezika i u nekim slučajevima poći od tog fonološkog nivoa ka funkcijama i drugim jezičkim nivoima, te razviti svest kod učenika (na svim nivoima obrazovanja) o određenim diskursnim i informativnim vrednostima suprasegmentne strukture.sr
dc.description.abstractIn this paper several issues concerning what traditionally has been called 'sentence prosody' are raised. We suggest that new developments in the research of linguistic suprasegmental phonology can contribute to the teaching of prosody at schooling system. Secondly, even though various prosodic phenomena are mentioned in the curricula, they do not get enough attention during education. We conducted a pilot interviewing of the first year student at academic level to investigate this. We conclude the paper with further suggestions as to how prosody can be incorporated in other language area study at school.en
dc.publisherUniverzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet, Novi Sad i Društvo za primenjenu lingvistiku, Novi Sad
dc.rightsopenAccess
dc.sourceПримењена лингвистика
dc.subjectsecond languageen
dc.subjectprosodyen
dc.subjectmother tongueen
dc.subjectlanguage teachingen
dc.subjectlanguage acquisitionen
dc.subjectintonationen
dc.titleNeki aspekti nastave prozodije na različitim nivoima obrazovanjasr
dc.titleAspects of teaching prosody at different levels of language teachingen
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage344
dc.citation.issue9
dc.citation.other(9): 339-344
dc.citation.spage339
dc.identifier.rcubconv_1284
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу