Стварност као „жива прича“ и идентитет као борба за смисао
Reality as a 'true story' and identity as the struggle for meaning
Апстракт
Човеково поимање стварности не заснива се на стабилним аксиолошким категоријама, већ представља дескриптивни, когнитивни и идентификациони модел света, који је подложан промени у времену и простору. Стога, упркос достигнућима егзактних наука, слика о свету лаичког човека представља и даље врсту „живе приче“ за чије проучавање треба користити исту научну методологију као и у случају мита.
The notion of 'reality' should be understood as a 'world image' or Weltanschauung and is not to be taken for the unique truth about the world. In spite of nowadays scientific explanations of the 'reality', the mechanism of building up the image of the world has remained unchanged, as it does not follow objective, impersonal, homogenous criteria, but a heterogeneous perception of time and space, which are considered from an individual centre of psychological subjectivity and cultural memory. Being subject to change in time and space, 'reality', as 'a true story' can be defined as a descriptive, cognitive model for identification, in the same terms in which Mircea Eliade defined myth. Our paper analyses the relation between the individual and the collective character of the 'world image' of different communities in terms of myth-formation and envisages the fact that 'the true story/stories' about reality are aimed at investing the world with a meaning. .
Кључне речи:
Стварност / смисао / слика о свету / митизација / мит / категорије / идентитет / хомогени и хетерогени простор / хомогено и хетерогено време / архетиповиИзвор:
Филолошки преглед, 2009, 36, 3, 127-137Издавач:
- Београд : Филолошки факултет
Институција/група
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - JOUR AU - Dan, Mariana PY - 2009 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/457 AB - Човеково поимање стварности не заснива се на стабилним аксиолошким категоријама, већ представља дескриптивни, когнитивни и идентификациони модел света, који је подложан промени у времену и простору. Стога, упркос достигнућима егзактних наука, слика о свету лаичког човека представља и даље врсту „живе приче“ за чије проучавање треба користити исту научну методологију као и у случају мита. AB - The notion of 'reality' should be understood as a 'world image' or Weltanschauung and is not to be taken for the unique truth about the world. In spite of nowadays scientific explanations of the 'reality', the mechanism of building up the image of the world has remained unchanged, as it does not follow objective, impersonal, homogenous criteria, but a heterogeneous perception of time and space, which are considered from an individual centre of psychological subjectivity and cultural memory. Being subject to change in time and space, 'reality', as 'a true story' can be defined as a descriptive, cognitive model for identification, in the same terms in which Mircea Eliade defined myth. Our paper analyses the relation between the individual and the collective character of the 'world image' of different communities in terms of myth-formation and envisages the fact that 'the true story/stories' about reality are aimed at investing the world with a meaning. . PB - Београд : Филолошки факултет T2 - Филолошки преглед T1 - Стварност као „жива прича“ и идентитет као борба за смисао T1 - Reality as a 'true story' and identity as the struggle for meaning EP - 137 IS - 3 SP - 127 VL - 36 UR - conv_81 ER -
@article{ author = "Dan, Mariana", year = "2009", abstract = "Човеково поимање стварности не заснива се на стабилним аксиолошким категоријама, већ представља дескриптивни, когнитивни и идентификациони модел света, који је подложан промени у времену и простору. Стога, упркос достигнућима егзактних наука, слика о свету лаичког човека представља и даље врсту „живе приче“ за чије проучавање треба користити исту научну методологију као и у случају мита., The notion of 'reality' should be understood as a 'world image' or Weltanschauung and is not to be taken for the unique truth about the world. In spite of nowadays scientific explanations of the 'reality', the mechanism of building up the image of the world has remained unchanged, as it does not follow objective, impersonal, homogenous criteria, but a heterogeneous perception of time and space, which are considered from an individual centre of psychological subjectivity and cultural memory. Being subject to change in time and space, 'reality', as 'a true story' can be defined as a descriptive, cognitive model for identification, in the same terms in which Mircea Eliade defined myth. Our paper analyses the relation between the individual and the collective character of the 'world image' of different communities in terms of myth-formation and envisages the fact that 'the true story/stories' about reality are aimed at investing the world with a meaning. .", publisher = "Београд : Филолошки факултет", journal = "Филолошки преглед", title = "Стварност као „жива прича“ и идентитет као борба за смисао, Reality as a 'true story' and identity as the struggle for meaning", pages = "137-127", number = "3", volume = "36", url = "conv_81" }
Dan, M.. (2009). Стварност као „жива прича“ и идентитет као борба за смисао. in Филолошки преглед Београд : Филолошки факултет., 36(3), 127-137. conv_81
Dan M. Стварност као „жива прича“ и идентитет као борба за смисао. in Филолошки преглед. 2009;36(3):127-137. conv_81 .
Dan, Mariana, "Стварност као „жива прича“ и идентитет као борба за смисао" in Филолошки преглед, 36, no. 3 (2009):127-137, conv_81 .