Појмовне метафоре као ослонци припрема студената за држање часа из матерњег језика
Апстракт
Слобода и креативност у обликовању методичких приступа огледају се у
метафоричкој концептуализацији наставног процеса, а делатне метафоре наставника имају
значајан утицај на праксу и исходе наставе. Анализа наставних припрема студената
Филолошког факултета у Београду показала је да различити метафорички сценарији утичу на
осмишљавање и обликовање тока часа, избор наставних садржаја, редослед методичких
корака, а такође и на ваљану реализацију наставне припреме. Оспособљавање будућих
наставника за успешно укључивање у васпитнообразовни процес треба да обухвати и умеће
сагледавања и процењивања ефикасности методичких модела заснованих на активним
метафорама. Зато је у овом раду1 посебна пажња посвећена: (а) идентификацији и испитивању
доминантних метафора студената, (б) импликацијама које појмовне метафоре имају на
наставни процес, (в) запажању слабости појединих концепата, а потом и упућивању на
могућности њиховог прев...ладавања ради побољшања квалитета наставе и трајности стечених
знања
Извор:
Српски језик : студије српске и словенске, 2015, 20, 347-369Издавач:
- Београд : Научно друштво за неговање и проучавање српског језика : Филолошки факултет
Институција/група
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - JOUR AU - Veljković-Stanković, Dragana PY - 2015 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/949 AB - Слобода и креативност у обликовању методичких приступа огледају се у метафоричкој концептуализацији наставног процеса, а делатне метафоре наставника имају значајан утицај на праксу и исходе наставе. Анализа наставних припрема студената Филолошког факултета у Београду показала је да различити метафорички сценарији утичу на осмишљавање и обликовање тока часа, избор наставних садржаја, редослед методичких корака, а такође и на ваљану реализацију наставне припреме. Оспособљавање будућих наставника за успешно укључивање у васпитнообразовни процес треба да обухвати и умеће сагледавања и процењивања ефикасности методичких модела заснованих на активним метафорама. Зато је у овом раду1 посебна пажња посвећена: (а) идентификацији и испитивању доминантних метафора студената, (б) импликацијама које појмовне метафоре имају на наставни процес, (в) запажању слабости појединих концепата, а потом и упућивању на могућности њиховог превладавања ради побољшања квалитета наставе и трајности стечених знања PB - Београд : Научно друштво за неговање и проучавање српског језика : Филолошки факултет T2 - Српски језик : студије српске и словенске T1 - Појмовне метафоре као ослонци припрема студената за држање часа из матерњег језика EP - 369 SP - 347 VL - 20 UR - conv_2850 ER -
@article{ author = "Veljković-Stanković, Dragana", year = "2015", abstract = "Слобода и креативност у обликовању методичких приступа огледају се у метафоричкој концептуализацији наставног процеса, а делатне метафоре наставника имају значајан утицај на праксу и исходе наставе. Анализа наставних припрема студената Филолошког факултета у Београду показала је да различити метафорички сценарији утичу на осмишљавање и обликовање тока часа, избор наставних садржаја, редослед методичких корака, а такође и на ваљану реализацију наставне припреме. Оспособљавање будућих наставника за успешно укључивање у васпитнообразовни процес треба да обухвати и умеће сагледавања и процењивања ефикасности методичких модела заснованих на активним метафорама. Зато је у овом раду1 посебна пажња посвећена: (а) идентификацији и испитивању доминантних метафора студената, (б) импликацијама које појмовне метафоре имају на наставни процес, (в) запажању слабости појединих концепата, а потом и упућивању на могућности њиховог превладавања ради побољшања квалитета наставе и трајности стечених знања", publisher = "Београд : Научно друштво за неговање и проучавање српског језика : Филолошки факултет", journal = "Српски језик : студије српске и словенске", title = "Појмовне метафоре као ослонци припрема студената за држање часа из матерњег језика", pages = "369-347", volume = "20", url = "conv_2850" }
Veljković-Stanković, D.. (2015). Појмовне метафоре као ослонци припрема студената за држање часа из матерњег језика. in Српски језик : студије српске и словенске Београд : Научно друштво за неговање и проучавање српског језика : Филолошки факултет., 20, 347-369. conv_2850
Veljković-Stanković D. Појмовне метафоре као ослонци припрема студената за држање часа из матерњег језика. in Српски језик : студије српске и словенске. 2015;20:347-369. conv_2850 .
Veljković-Stanković, Dragana, "Појмовне метафоре као ослонци припрема студената за држање часа из матерњег језика" in Српски језик : студије српске и словенске, 20 (2015):347-369, conv_2850 .