Korelacija nastave stranog i maternjeg jezika
Correlation between foreign and the mother tongues teaching
Апстракт
Ovaj rad predstavlja pokušaj teorijskog zasnivanja korelacije nastave stranog i maternjeg jezika i njenog didaktičkog i psihološkog utemeljenja. Nakon analize interpretacija ove didaktičke i metodičke kategorije u radovima eminentnih autora, autor nudi vlastitu, kompleksnu definiciju koja važi i na opštedidaktičkom planu i na nivou lingvo- didaktike, a prema kojoj korelacija (međupredmetna koordinacija, međupredmetne veze) jeste didaktički princip međusobnog funkcionalnog povezivanja svih komponenti sistema nastave razlčitih predmeta koje se uspostavlja u nastavnom procesu, samoučenju i samoradu učenika i fiksira u njihovoj svesti na osnovu metodički relevantnih sličnosti između znanja, umenja i navika koje ulaze u sastav datih predmeta i kao didaktički transponovan odraz međunaučnih veza, a manifestuje se u preparativnoj, operativnoj i evaluacionoj etapi nastave. Završni deo rada posvećen je razmatranju didaktičkih i psiholoških osnova korelacije nastave stranog i maternjeg jezika i u...spostavljanju tipologije međupredmetnih veza.
The report represents an attempt to theoretically establish a correlation between a foreign language and a mother tongue and its didactic and psychological foundation. The author offers an authentic, complex definition according to which the correlation (intersubject coordination, intersubject connections) is a didactic principle of functional interconnection of all components in the system of teaching interconnection of all components in the system of teaching various subjects which is established in the process of teaching, self education and individual study of pupils and is fixed in their consciousness on the basis of the methodologically relevant similarities among knowledge, learning and habits that are part of the subjects as well as a didactically transferred reflection of interscientific relations. The final part of the work is dedicated to the analysis of the didactic and psychological bases of the correlation between the foreign language and the mother tongue and to devising... a typology of intersubject connections.
Кључне речи:
mother tongue teaching / mother tongue teaching methodology / foreign language teaching / foreign language teaching methodologyИзвор:
Nastava i vaspitanje, 1995, 44, 4-5, 364-378Издавач:
- Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Институција/група
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - JOUR AU - Končarević, Ksenija PY - 1995 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/97 AB - Ovaj rad predstavlja pokušaj teorijskog zasnivanja korelacije nastave stranog i maternjeg jezika i njenog didaktičkog i psihološkog utemeljenja. Nakon analize interpretacija ove didaktičke i metodičke kategorije u radovima eminentnih autora, autor nudi vlastitu, kompleksnu definiciju koja važi i na opštedidaktičkom planu i na nivou lingvo- didaktike, a prema kojoj korelacija (međupredmetna koordinacija, međupredmetne veze) jeste didaktički princip međusobnog funkcionalnog povezivanja svih komponenti sistema nastave razlčitih predmeta koje se uspostavlja u nastavnom procesu, samoučenju i samoradu učenika i fiksira u njihovoj svesti na osnovu metodički relevantnih sličnosti između znanja, umenja i navika koje ulaze u sastav datih predmeta i kao didaktički transponovan odraz međunaučnih veza, a manifestuje se u preparativnoj, operativnoj i evaluacionoj etapi nastave. Završni deo rada posvećen je razmatranju didaktičkih i psiholoških osnova korelacije nastave stranog i maternjeg jezika i uspostavljanju tipologije međupredmetnih veza. AB - The report represents an attempt to theoretically establish a correlation between a foreign language and a mother tongue and its didactic and psychological foundation. The author offers an authentic, complex definition according to which the correlation (intersubject coordination, intersubject connections) is a didactic principle of functional interconnection of all components in the system of teaching interconnection of all components in the system of teaching various subjects which is established in the process of teaching, self education and individual study of pupils and is fixed in their consciousness on the basis of the methodologically relevant similarities among knowledge, learning and habits that are part of the subjects as well as a didactically transferred reflection of interscientific relations. The final part of the work is dedicated to the analysis of the didactic and psychological bases of the correlation between the foreign language and the mother tongue and to devising a typology of intersubject connections. PB - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Korelacija nastave stranog i maternjeg jezika T1 - Correlation between foreign and the mother tongues teaching EP - 378 IS - 4-5 SP - 364 VL - 44 UR - conv_849 ER -
@article{ author = "Končarević, Ksenija", year = "1995", abstract = "Ovaj rad predstavlja pokušaj teorijskog zasnivanja korelacije nastave stranog i maternjeg jezika i njenog didaktičkog i psihološkog utemeljenja. Nakon analize interpretacija ove didaktičke i metodičke kategorije u radovima eminentnih autora, autor nudi vlastitu, kompleksnu definiciju koja važi i na opštedidaktičkom planu i na nivou lingvo- didaktike, a prema kojoj korelacija (međupredmetna koordinacija, međupredmetne veze) jeste didaktički princip međusobnog funkcionalnog povezivanja svih komponenti sistema nastave razlčitih predmeta koje se uspostavlja u nastavnom procesu, samoučenju i samoradu učenika i fiksira u njihovoj svesti na osnovu metodički relevantnih sličnosti između znanja, umenja i navika koje ulaze u sastav datih predmeta i kao didaktički transponovan odraz međunaučnih veza, a manifestuje se u preparativnoj, operativnoj i evaluacionoj etapi nastave. Završni deo rada posvećen je razmatranju didaktičkih i psiholoških osnova korelacije nastave stranog i maternjeg jezika i uspostavljanju tipologije međupredmetnih veza., The report represents an attempt to theoretically establish a correlation between a foreign language and a mother tongue and its didactic and psychological foundation. The author offers an authentic, complex definition according to which the correlation (intersubject coordination, intersubject connections) is a didactic principle of functional interconnection of all components in the system of teaching interconnection of all components in the system of teaching various subjects which is established in the process of teaching, self education and individual study of pupils and is fixed in their consciousness on the basis of the methodologically relevant similarities among knowledge, learning and habits that are part of the subjects as well as a didactically transferred reflection of interscientific relations. The final part of the work is dedicated to the analysis of the didactic and psychological bases of the correlation between the foreign language and the mother tongue and to devising a typology of intersubject connections.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Korelacija nastave stranog i maternjeg jezika, Correlation between foreign and the mother tongues teaching", pages = "378-364", number = "4-5", volume = "44", url = "conv_849" }
Končarević, K.. (1995). Korelacija nastave stranog i maternjeg jezika. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 44(4-5), 364-378. conv_849
Končarević K. Korelacija nastave stranog i maternjeg jezika. in Nastava i vaspitanje. 1995;44(4-5):364-378. conv_849 .
Končarević, Ksenija, "Korelacija nastave stranog i maternjeg jezika" in Nastava i vaspitanje, 44, no. 4-5 (1995):364-378, conv_849 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Neki aspekti nastave prozodije na različitim nivoima obrazovanja / Aspects of teaching prosody at different levels of language teaching
Polovina, Vesna; Panić, Natalija (Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet, Novi Sad i Društvo za primenjenu lingvistiku, Novi Sad, 2008) -
Bilingvalna nastava iz perspektive jezičke politike i planiranja - smernice za projekat bilingvalne nastave na italijanskom i srpskom jeziku u srednjim školama / Bilingual teaching from the point of language policy and planning policy: Directions for the project of the bilingual teaching in the high school
Zavišin, Katarina (Београд : Учитељски факултет Универзитета у Београду, 2012) -
Dissolving the Dichotomies Between Online and Campus-Based Teaching: a Collective Response to The Manifesto for Teaching Online (Bayne et al. 2020)
MacKenzie, A.; Bacalja, A.; Annamali, D.; Panaretou, A.; Girme, P.; Cutajar, M.; Abegglen, S.; Evens, M.; Neuhaus, F.; Wilson, K.; Psarikidou, K.; Koole, M.; Hrastinski, S.; Sturm, S.; Adachi, C.; Schnaider, K.; Bozkurt, A.; Rapanta, C.; Themelis, C.; Thestrup, K.; Gislev, T.; Örtegren, A.; Costello, E.; Dishon, G.; Hoechsmann, M.; Bucio, J.; Vadillo, G.; Sánchez-Mendiola, M.; Goetz, Greta; Gusso, H.L.; Arantes, J.A.; Kishore, P.; Lodahl, M.; Suoranta, J.; Markauskaite, L.; Mörtsell, S.; O’Reilly, T.; Reed, J.; Bhatt, I.; Brown, C.; MacCallum, K.; Ackermann, C.; Alexander, C.; Payne, A.L.; Bennett, R.; Stone, C.; Collier, A.; Lohnes Watulak, S.; Jandrić, P.; Peters, M.; Gourlay, L. (Springer International Publishing, 2022)