Korelacija nastave ruskog i srpskog jezika u osnovnoj školi: teorijske osnove i kurikularna realizacija - nastavak
Correlation between the Russian and Serbian languages teaching in elementary school
Апстракт
U radu se razmatra tipologija međupredmetnih veza u nastavi ruskog i srpskog jezika prema smeru ostvarivanja, objektu na osnovu koga se ostvaruje korelacija, vremenu ostvarivanja na makro i mikro planu, kao i didaktičkim funkcijama. Autor najviše pažnje poklanja zasnivanju i obrazlaganju genetske, funkcionalne i kontrastivne korelacije, da bi u okviru kantrastivnih međupredmetnih veza, kao najznačajnije izdvojio pojmovno-terminološku, teorijsko-metodološku, komunikativnu i metodičku korelaciju. Predložena tipologija poslužila je kao osnov za analizu aktuelnih nastavnih programa za ruski i srpski jezik u osnovnoj školi. Analiza ekstenziteta, intenziteta i strukture nastavnih sadržaja iz oba predmeta pokazuje da su sastavljači programa u većini slučajeva nastojali da obezbede optimalnu korelaciju, kako bi sticanje pojmovno- terminološke baze, izgrađivanje komunikativnih umenja i ovladavanje metodima i tehnikama učenja u nastavi stranog jezika sledilo ili se sprovodilo paralelno sa adekva...tnim sadržajima u nastavi maternjeg jezika.
The work analyses the typology of inter-subject relations in teaching Russian and Serbian according to the direction of realization, the object on the basis of which the correlation is realized, the time of realization on both attention is paid to discern among the contrastive inter-subject relations as most significant the notion-terminological, the theoretical-methodological, the communicative and the methodological correlations. The typology suggested served as basis for an analysis of the current curricula for reaching Russian and Serbian in elementary school. The analysis on extensiveness, intensity and the structure of contents to teach in both subjects shows that the authors of the curricula made efforts to ensure optimal correlation, so as the acquisition of notional-terminological basis, the building of communicative skills and mastering methods and techniques of learning in foreign language teaching should follow or be carried out together with the adequate contents in mothe...r tongue teaching.
Кључне речи:
osnovna škola / nastava srpskog jezika / nastava ruskog jezika / korelacija nastave / Serbian language teaching / Russian language teaching / elementary school / correlation in teachingИзвор:
Nastava i vaspitanje, 1996, 45, 1, 32-47Издавач:
- Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Институција/група
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - JOUR AU - Končarević, Ksenija PY - 1996 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/98 AB - U radu se razmatra tipologija međupredmetnih veza u nastavi ruskog i srpskog jezika prema smeru ostvarivanja, objektu na osnovu koga se ostvaruje korelacija, vremenu ostvarivanja na makro i mikro planu, kao i didaktičkim funkcijama. Autor najviše pažnje poklanja zasnivanju i obrazlaganju genetske, funkcionalne i kontrastivne korelacije, da bi u okviru kantrastivnih međupredmetnih veza, kao najznačajnije izdvojio pojmovno-terminološku, teorijsko-metodološku, komunikativnu i metodičku korelaciju. Predložena tipologija poslužila je kao osnov za analizu aktuelnih nastavnih programa za ruski i srpski jezik u osnovnoj školi. Analiza ekstenziteta, intenziteta i strukture nastavnih sadržaja iz oba predmeta pokazuje da su sastavljači programa u većini slučajeva nastojali da obezbede optimalnu korelaciju, kako bi sticanje pojmovno- terminološke baze, izgrađivanje komunikativnih umenja i ovladavanje metodima i tehnikama učenja u nastavi stranog jezika sledilo ili se sprovodilo paralelno sa adekvatnim sadržajima u nastavi maternjeg jezika. AB - The work analyses the typology of inter-subject relations in teaching Russian and Serbian according to the direction of realization, the object on the basis of which the correlation is realized, the time of realization on both attention is paid to discern among the contrastive inter-subject relations as most significant the notion-terminological, the theoretical-methodological, the communicative and the methodological correlations. The typology suggested served as basis for an analysis of the current curricula for reaching Russian and Serbian in elementary school. The analysis on extensiveness, intensity and the structure of contents to teach in both subjects shows that the authors of the curricula made efforts to ensure optimal correlation, so as the acquisition of notional-terminological basis, the building of communicative skills and mastering methods and techniques of learning in foreign language teaching should follow or be carried out together with the adequate contents in mother tongue teaching. PB - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Korelacija nastave ruskog i srpskog jezika u osnovnoj školi: teorijske osnove i kurikularna realizacija - nastavak T1 - Correlation between the Russian and Serbian languages teaching in elementary school EP - 47 IS - 1 SP - 32 VL - 45 UR - conv_850 ER -
@article{ author = "Končarević, Ksenija", year = "1996", abstract = "U radu se razmatra tipologija međupredmetnih veza u nastavi ruskog i srpskog jezika prema smeru ostvarivanja, objektu na osnovu koga se ostvaruje korelacija, vremenu ostvarivanja na makro i mikro planu, kao i didaktičkim funkcijama. Autor najviše pažnje poklanja zasnivanju i obrazlaganju genetske, funkcionalne i kontrastivne korelacije, da bi u okviru kantrastivnih međupredmetnih veza, kao najznačajnije izdvojio pojmovno-terminološku, teorijsko-metodološku, komunikativnu i metodičku korelaciju. Predložena tipologija poslužila je kao osnov za analizu aktuelnih nastavnih programa za ruski i srpski jezik u osnovnoj školi. Analiza ekstenziteta, intenziteta i strukture nastavnih sadržaja iz oba predmeta pokazuje da su sastavljači programa u većini slučajeva nastojali da obezbede optimalnu korelaciju, kako bi sticanje pojmovno- terminološke baze, izgrađivanje komunikativnih umenja i ovladavanje metodima i tehnikama učenja u nastavi stranog jezika sledilo ili se sprovodilo paralelno sa adekvatnim sadržajima u nastavi maternjeg jezika., The work analyses the typology of inter-subject relations in teaching Russian and Serbian according to the direction of realization, the object on the basis of which the correlation is realized, the time of realization on both attention is paid to discern among the contrastive inter-subject relations as most significant the notion-terminological, the theoretical-methodological, the communicative and the methodological correlations. The typology suggested served as basis for an analysis of the current curricula for reaching Russian and Serbian in elementary school. The analysis on extensiveness, intensity and the structure of contents to teach in both subjects shows that the authors of the curricula made efforts to ensure optimal correlation, so as the acquisition of notional-terminological basis, the building of communicative skills and mastering methods and techniques of learning in foreign language teaching should follow or be carried out together with the adequate contents in mother tongue teaching.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Korelacija nastave ruskog i srpskog jezika u osnovnoj školi: teorijske osnove i kurikularna realizacija - nastavak, Correlation between the Russian and Serbian languages teaching in elementary school", pages = "47-32", number = "1", volume = "45", url = "conv_850" }
Končarević, K.. (1996). Korelacija nastave ruskog i srpskog jezika u osnovnoj školi: teorijske osnove i kurikularna realizacija - nastavak. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 45(1), 32-47. conv_850
Končarević K. Korelacija nastave ruskog i srpskog jezika u osnovnoj školi: teorijske osnove i kurikularna realizacija - nastavak. in Nastava i vaspitanje. 1996;45(1):32-47. conv_850 .
Končarević, Ksenija, "Korelacija nastave ruskog i srpskog jezika u osnovnoj školi: teorijske osnove i kurikularna realizacija - nastavak" in Nastava i vaspitanje, 45, no. 1 (1996):32-47, conv_850 .