“Hiding behind Bologna”: metonymy, metaphor and conceptual blurring in the Bologna process discourse
„Skrivanje iza Bolonje”: metonimija, metafora i pojmovno zamagljivanje u diskursu Bolonjskog procesa
Апстракт
This paper presents a cognitive linguistic account of metonymic and metaphoric meaning construction in the English language discourse related to the ongoing higher education reform process in Europe widely known as “the Bologna process”. The analysis of the non-literal uses of the toponym Bologna in the pertinent discourse shows that the conceptualization and the discursive construction of the contemporary European higher education are significantly shaped by metonymic mappings in which Bologna serves as a “catch-all” metonymic vehicle with a range of often indeterminate target concepts, and by metaphoric mappings in which the conceptual complex bologna (for x) is structured in terms of various (and often inconsistent) source domains (motion, space, building, machine, plant, person, organized group, economy/trade, food/cooking), which results in unclear referential meaning and yet predominantly negative associative meaning. The theoretical considerations concern the benefits of the int...erdisciplinary dialogue between cognitive linguistic, (critical) discourse analysis, and relevance-theoretic approaches to meaning.
U radu se na teorijskoj podlozi kognitivne lingvistike, na materijalu iz engleskog jezika, razmatra metonimijsko i metaforičko građenje značenja u diskursu vezanom za dugogodišnji proces reformi visokog obrazovanja u Evropi koji je poznat pod nazivom Bolonjski proces. Analiza nedoslovnih značenja toponima Bolonja u predmetnom diskursu pokazuje da u konceptualizaciji i diskurzivnom oblikovanju savremenog evropskog visokog obrazovanja važnu ulogu imaju metonimijska preslikavanja u kojima se ovaj toponim vezuje za različite, često neodređene ciljne pojmove, kao i višestruka, često nedosledna metaforička preslikavanja u kojima se pojmovni kompleks bolonja (za x) strukturira pomoću različitih izvornih domena (kretanje, prostor, građevina, mašina, biljka, osoba, organizovana grupa, trgovina, hrana/kuvanje), što kao rezultat ima nejasno referencijalno značenje ali preovlađujuće negativno asocijativno značenje. U razmatranju teorijskih implikacija... ističe se potreba i značaj interdisciplinarnog dijaloga između kognitivne lingvistike, (kritičke) analize diskursa i pragmatičke teorije relevancije.
Кључне речи:
Bologna / Bologna process discourse / cognitive linguistics / metaphor / metonymy / Bolonja / diskurs Bolonjskog procesa / metonimija / metafora / kognitivna lingvistikaИзвор:
Наслеђе, 2015, 12, 32, 37-50Издавач:
- Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет
URI
http://www.nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/688https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/1542
Институција/група
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - JOUR AU - Rasulić, Katarina PY - 2015 UR - http://www.nasledje.kg.ac.rs/index.php/nasledje/article/view/688 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/1542 AB - This paper presents a cognitive linguistic account of metonymic and metaphoric meaning construction in the English language discourse related to the ongoing higher education reform process in Europe widely known as “the Bologna process”. The analysis of the non-literal uses of the toponym Bologna in the pertinent discourse shows that the conceptualization and the discursive construction of the contemporary European higher education are significantly shaped by metonymic mappings in which Bologna serves as a “catch-all” metonymic vehicle with a range of often indeterminate target concepts, and by metaphoric mappings in which the conceptual complex bologna (for x) is structured in terms of various (and often inconsistent) source domains (motion, space, building, machine, plant, person, organized group, economy/trade, food/cooking), which results in unclear referential meaning and yet predominantly negative associative meaning. The theoretical considerations concern the benefits of the interdisciplinary dialogue between cognitive linguistic, (critical) discourse analysis, and relevance-theoretic approaches to meaning. AB - U radu se na teorijskoj podlozi kognitivne lingvistike, na materijalu iz engleskog jezika, razmatra metonimijsko i metaforičko građenje značenja u diskursu vezanom za dugogodišnji proces reformi visokog obrazovanja u Evropi koji je poznat pod nazivom Bolonjski proces. Analiza nedoslovnih značenja toponima Bolonja u predmetnom diskursu pokazuje da u konceptualizaciji i diskurzivnom oblikovanju savremenog evropskog visokog obrazovanja važnu ulogu imaju metonimijska preslikavanja u kojima se ovaj toponim vezuje za različite, često neodređene ciljne pojmove, kao i višestruka, često nedosledna metaforička preslikavanja u kojima se pojmovni kompleks bolonja (za x) strukturira pomoću različitih izvornih domena (kretanje, prostor, građevina, mašina, biljka, osoba, organizovana grupa, trgovina, hrana/kuvanje), što kao rezultat ima nejasno referencijalno značenje ali preovlađujuće negativno asocijativno značenje. U razmatranju teorijskih implikacija ističe se potreba i značaj interdisciplinarnog dijaloga između kognitivne lingvistike, (kritičke) analize diskursa i pragmatičke teorije relevancije. PB - Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет T2 - Наслеђе T1 - “Hiding behind Bologna”: metonymy, metaphor and conceptual blurring in the Bologna process discourse EP - 50 IS - 32 SP - 37 VL - 12 ER -
@article{ author = "Rasulić, Katarina", year = "2015", abstract = "This paper presents a cognitive linguistic account of metonymic and metaphoric meaning construction in the English language discourse related to the ongoing higher education reform process in Europe widely known as “the Bologna process”. The analysis of the non-literal uses of the toponym Bologna in the pertinent discourse shows that the conceptualization and the discursive construction of the contemporary European higher education are significantly shaped by metonymic mappings in which Bologna serves as a “catch-all” metonymic vehicle with a range of often indeterminate target concepts, and by metaphoric mappings in which the conceptual complex bologna (for x) is structured in terms of various (and often inconsistent) source domains (motion, space, building, machine, plant, person, organized group, economy/trade, food/cooking), which results in unclear referential meaning and yet predominantly negative associative meaning. The theoretical considerations concern the benefits of the interdisciplinary dialogue between cognitive linguistic, (critical) discourse analysis, and relevance-theoretic approaches to meaning., U radu se na teorijskoj podlozi kognitivne lingvistike, na materijalu iz engleskog jezika, razmatra metonimijsko i metaforičko građenje značenja u diskursu vezanom za dugogodišnji proces reformi visokog obrazovanja u Evropi koji je poznat pod nazivom Bolonjski proces. Analiza nedoslovnih značenja toponima Bolonja u predmetnom diskursu pokazuje da u konceptualizaciji i diskurzivnom oblikovanju savremenog evropskog visokog obrazovanja važnu ulogu imaju metonimijska preslikavanja u kojima se ovaj toponim vezuje za različite, često neodređene ciljne pojmove, kao i višestruka, često nedosledna metaforička preslikavanja u kojima se pojmovni kompleks bolonja (za x) strukturira pomoću različitih izvornih domena (kretanje, prostor, građevina, mašina, biljka, osoba, organizovana grupa, trgovina, hrana/kuvanje), što kao rezultat ima nejasno referencijalno značenje ali preovlađujuće negativno asocijativno značenje. U razmatranju teorijskih implikacija ističe se potreba i značaj interdisciplinarnog dijaloga između kognitivne lingvistike, (kritičke) analize diskursa i pragmatičke teorije relevancije.", publisher = "Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет", journal = "Наслеђе", title = "“Hiding behind Bologna”: metonymy, metaphor and conceptual blurring in the Bologna process discourse", pages = "50-37", number = "32", volume = "12" }
Rasulić, K.. (2015). “Hiding behind Bologna”: metonymy, metaphor and conceptual blurring in the Bologna process discourse. in Наслеђе Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет., 12(32), 37-50.
Rasulić K. “Hiding behind Bologna”: metonymy, metaphor and conceptual blurring in the Bologna process discourse. in Наслеђе. 2015;12(32):37-50..
Rasulić, Katarina, "“Hiding behind Bologna”: metonymy, metaphor and conceptual blurring in the Bologna process discourse" in Наслеђе, 12, no. 32 (2015):37-50.