Између консензуса и конфликта: неколико теза Џералда Графа о студијама књижевности
Between consensus and conflict: Gerald Graff’s views on literary studies
Апстракт
Текст се бави промишљањем етичности и политичности књижевности, нарочито политиком предавања књижевности, као и
преиспитивањем академских књижевних канона. Идеја о „подучавању конфликтима” Џералда Графа – после кратког представљања аргумената „за” и „против” који су се јављали у међународној стручној јавности – код ауторке овог текста наилази на концу на позитивно вредновање. На тај начин она се експлицитно залаже за неопходно превредновање начина предавања књижевности, као и за повезивање студија књижевности са савременим друштвеним токовима, како би такве студије задржале своју привлачност и поново добиле на актуелности.
This essay provides an overview of the main ideas of American professor Gerald Graff about teaching literature. The aim of the essay is twofold. Firstly, the concept „teaching the conflicts“ is explained; having in mind that this concept is in fact
a possible method of teaching literature, advantages of its usage in the classroom,
alongside its limitations, are discussed. Secondly, the question of relevance of the
concept „teaching the conflicts“, as well as method based on it, is raised in the context of higher education in Serbia, particularly in the field of literary studies.
Кључне речи:
политика књижевности / предавање књижевности / канон / „подучавање конфликтима” / Џералд Граф / Gerald Graff / „teaching the conflicts“ / teaching literatureИзвор:
Књижевна историја, 2014, 153, 645-652Издавач:
- Београд : Институт за књижевност и уметност
Институција/група
Filološki fakultet / Faculty of PhilologyTY - JOUR AU - Kolarić, Ana PY - 2014 UR - https://repff.fil.bg.ac.rs/handle/123456789/931 AB - Текст се бави промишљањем етичности и политичности књижевности, нарочито политиком предавања књижевности, као и преиспитивањем академских књижевних канона. Идеја о „подучавању конфликтима” Џералда Графа – после кратког представљања аргумената „за” и „против” који су се јављали у међународној стручној јавности – код ауторке овог текста наилази на концу на позитивно вредновање. На тај начин она се експлицитно залаже за неопходно превредновање начина предавања књижевности, као и за повезивање студија књижевности са савременим друштвеним токовима, како би такве студије задржале своју привлачност и поново добиле на актуелности. AB - This essay provides an overview of the main ideas of American professor Gerald Graff about teaching literature. The aim of the essay is twofold. Firstly, the concept „teaching the conflicts“ is explained; having in mind that this concept is in fact a possible method of teaching literature, advantages of its usage in the classroom, alongside its limitations, are discussed. Secondly, the question of relevance of the concept „teaching the conflicts“, as well as method based on it, is raised in the context of higher education in Serbia, particularly in the field of literary studies. PB - Београд : Институт за књижевност и уметност T2 - Књижевна историја T1 - Између консензуса и конфликта: неколико теза Џералда Графа о студијама књижевности EP - 652 IS - 153 SP - 645 UR - conv_2808 ER -
@article{ author = "Kolarić, Ana", year = "2014", abstract = "Текст се бави промишљањем етичности и политичности књижевности, нарочито политиком предавања књижевности, као и преиспитивањем академских књижевних канона. Идеја о „подучавању конфликтима” Џералда Графа – после кратког представљања аргумената „за” и „против” који су се јављали у међународној стручној јавности – код ауторке овог текста наилази на концу на позитивно вредновање. На тај начин она се експлицитно залаже за неопходно превредновање начина предавања књижевности, као и за повезивање студија књижевности са савременим друштвеним токовима, како би такве студије задржале своју привлачност и поново добиле на актуелности., This essay provides an overview of the main ideas of American professor Gerald Graff about teaching literature. The aim of the essay is twofold. Firstly, the concept „teaching the conflicts“ is explained; having in mind that this concept is in fact a possible method of teaching literature, advantages of its usage in the classroom, alongside its limitations, are discussed. Secondly, the question of relevance of the concept „teaching the conflicts“, as well as method based on it, is raised in the context of higher education in Serbia, particularly in the field of literary studies.", publisher = "Београд : Институт за књижевност и уметност", journal = "Књижевна историја", title = "Између консензуса и конфликта: неколико теза Џералда Графа о студијама књижевности", pages = "652-645", number = "153", url = "conv_2808" }
Kolarić, A.. (2014). Између консензуса и конфликта: неколико теза Џералда Графа о студијама књижевности. in Књижевна историја Београд : Институт за књижевност и уметност.(153), 645-652. conv_2808
Kolarić A. Између консензуса и конфликта: неколико теза Џералда Графа о студијама књижевности. in Књижевна историја. 2014;(153):645-652. conv_2808 .
Kolarić, Ana, "Између консензуса и конфликта: неколико теза Џералда Графа о студијама књижевности" in Књижевна историја, no. 153 (2014):645-652, conv_2808 .